آموزش بافت رگه ای با رزین اپوکسی

در این ویدیو آموزشی صفر تا صد اجرای بافت رگه ای با استفاده از رزین اپوکسی و رنگ های سازگار با آن را یاد می گیریم.

در قسمت قبلی به آموزش بافت مرجانی پرداخته بودیم و از اهمیت یادگرفتن بافت ها و کاربردشان گفتیم که می توان برای ساخت محصولات متنوعی از جمله ساعت، سینی، زیرلیوانی ،انواع ظروف و … استفاده کرد.

طی آموزش هایی که در سایت بصورت رایگان قرار می دهیم حتی عزیزانی که هیچ آشنایی قبلی با رزین اپوکسی ندارند و نکات کار با آن را نمی دانند می توانند بصورت اصولی این مهارت جذاب و پولساز را یاد بگیرند. بریم برای آموزش بافت رگه ای …

توضیحات ویدیوی آموزشی :

سلام دوستان هنرمندم ؛ من محمدرضا دانشور هستم و توی این ویدیوی آموزشی میخوایم با همدیگه بافت رگه‌ای رو با استفاده از رزین و رنگ‌های مخصوص اون اجرا کنیم.

قبل از ضبط فیلم 60گرم ترکیب رزین و هاردنر آماده کرده بودم که شامل 40گرم رزین اپوکسی و 20گرم هاردنر میشه (نسبت اختلاط این رزین 2 به 1 بود). درضمن نوع رزینم نیمه غلیظ هست.

کمی از ترکیب داخل لیوان رو توی 2تا لیوان دیگه هم تقسیم می کنیم تا رنگ هامون رو بهش اضافه کنیم. توی یک لیوان درحد دو سه قطره رنگ جوهری بنفش و توی اون یکی لیوان رنگ خمیری سفید ریختم.

بعد از این باید خیلی خوب لیوان هامون رو هم بزنیم تا رنگمون توی رزین حل بشه. بعدش میریم سراغ اینکه تکنیکمون رو اجرا کنیم. در مرحله‌ی اول لازمه که رنگ جوهری رو دور تا دور قالب سیلیکونی بریزیم. ترتیب ریختن رنگها اینجا مهمه تا بافت ما همونجوری که می‌خوایم و به همون قشنگی شکل بگیره.

بعد از اینکه رنگ جوهری رو دور تا دور قالب ریختیم، لیوان رزین شفاف رو از وسط قالب خالی می کنیم تا کل کف قالب رو پر کنه. اگر قسمتی خالی موند با همزن اونجارو پر می کنیم. حالا میایم لیوان رنگ خمیری رو برمیداریم و با حرکت چرخشی دستمون به صورت دایره وار رنگ می‌ریزیم.

باید حواسمون باشه همه رنگ خمیری رو توی یک مرحله خالی نکنیم و خطوط نازک ایجاد کنیم بطوریکه دستمون چند دور کامل بچرخه تا بافت ما خیلی قشنگ‌تر شکل بگیره. این کار رو انقدر تکرار می‌کنیم تا تمام رنگ خمیری داخل لیوان خالی بشه.

در آخر با استفاده از فندک اتمی یا ترچ به مدت دو تا سه دقیقه از دور قالب به سمت وسط حرارت می گیریم. این کار باعث میشه رنگ به سمت وسط قالب هدایت بشه. فقط یه نکته‌ای که هست اینه که حواستون باشه حرارت فندک رو توی یک نقطه نگه ندارید تا رزینتون نسوزه.(دقیقا مثل ویدیو عمل کنید)

دیگه با قالب کاری نداریم و اجازه میدیم که بافت خود به خود شکل بگیره و ما هم بعد از بیست و چهار ساعت دوباره برمی‌گردیم تا رزین خشک شده باشه و بشه از قالب سیلیکونی درش آورد.

بعد از گذشت بیست و چهار ساعت برگشتیم و می‌بینیم که کاملا کارمون خشک شده. هر دو طرفش بافت خیلی جذابی داره که طرحاشون هم کاملا با همدیگه متفاوتن. درواقع روش یه حالت رگه‌ای به وجود اومده ولی پشتش بافت کاملا متفاوتی رو ما شاهد هستیم.

هر طرفش رو که دوست داشتین به عنوان روی کار که مشتریانتون می بینند می‌تونیم انتخاب بکنیم .

شما به همین سادگی می‌تونید یک بافت جذاب به وجود بیارید که بعدا در قالب محصولاتی مثل پیاله‌های رزینی، انواع سینی و ساعت و بسیاری چیزهای دیگه که میشه با رزین ساخت استفاده کنید.

بافت رگه ای با رزین
نتیجه آموزش این جلسه و اجرای بافت رگه ای پس از خشک شدن

جمع بندی نهایی

لوازم مصرفی :

رزین اپوکسی و هاردنر (رقیق)

رنگ های جوهری و خمیری

قالب سیلیکونی

ترازو و فندک اتمی

لیوان و همزن

ترتیب اجرای تکنیک :

تقسیم 60 گرم ترکیب رزین و هاردنر بین 3 لیوان

یک لیوان برای اضافه کردن رنگ خمیری

لیوان دوم برای رنگ جوهری بنفش

مقداری هم بصورت شفاف نگه می داریم

پس از ترکیب کردن رنگها بطور کامل در رزین ، لیوان حاوی رنگ بنفش (جوهری) را دورتادور قالب ریخته و سپس لیوان رزین شفاف را در وسط قالب خالی می کنیم. حالا بصورت دایره ای رنگ خمیری سفید را دور قالب طبق ویدیو می ریزیم.

با فندک اتمی از اطراف قالب به سمت وسط حرارت می گیریم و در نهایت 24 ساعت صبر می کنیم تا اثر ما کاملا خشک شود تا آن را از قالب خارج کنیم.

با آرزوی موفقیت برای شما عزیزان